Bayimiz ile Görüntülü Görüşün

Tekerleklere fren uygulandığında, tekerleklerin kitlenmesini önleyen fren sisemi (ABS), direksiyon hakimiyetinin korunmasını sağlar ve aracın savrulmasını engeller.

Aracın ön ya da arka tekerleklerinin kilitlenmesi son derece tehlikelidir. Eğer ön tekerlekler kilitlenirse (örneğin sert bir fren esnasında ya da frenler kaygan bir yol yüzeyinde kullanıldığında), sürücü yönlendirme kontrolünü kaybeder ve araç mevcut yönde hareket etmeye devam eder. Eğer arka tekerlekler kilitlenirse araç spin atabilir (kendi etrafında dönebilir). ABS, frenleri tekerleklerin kilitlenmesini önleyecek şekilde kontrol eder. Maksimum fren kuvvetine normal bir yol yüzeyi üzerinde tekerlekler kilitlenmeden önce hafifçe dönerken ulaşılır. ABS, tekerlekleri bu durumda çalışır halde tutmak için frenleri otomatik olarak kontrol eder. Bundan dolayı deneyimsiz bir sürücü bile güvenli ve etkili bir biçimde frenleme yapabilir. Tehlike anında ABS sürücüye bir engelin etrafından geçerken frenleri kullanma imkanı sağlar. Maksimum fren gücü frenlerin performans özellikleriyle sınırlıdır. ABS frenlerin performans özelliklerini artırmaz ve daha kısa duruş mesafeleri sağlamaz. ABS sadece frenlerin maksimum randımanla çalışmasını sağlar. ABS’nin çalışması esnasında fren hidroliği basıncındaki değişimler fren pedalında hafif geri tepmelerin ortaya çıkmasına neden olur. Geri tepmeler olmaksızın çalışan sistemler yapmak mümkündür. Bununla birlikte mevcut sistemler özellikle bu şekilde tasarlanmışlardır, pedaldaki geri tepme ABS’nin çalıştığının bir göstergesidir. ABS’nin arıza yapması durumunda ABS uyarı lambası yanar. Böyle bir durumda frenler kullanılabilir fakat kilitlemeyi önleme fonksiyonu devre dışı kalmıştır.