CMBS

15 km/s ve üzeri hızlarda aracın önündeki 100m'lik mesafeyi sürkli olarak tarayarak hareketli ve sabit nesneleri tespit eder. Olası bir çarpışma ihtimali saptandığında 3 aşamalı bir süreç başlar.Çarpışma öncesi ilk uyarı, çarpışmadan önceki yaklaşık 3 saniye içinde gerçekleşir, sürücü görsel ve sesli uyarı ile uyarılır. İkinci aşamada; muhtemel çarpışma olasılığının devam ettiği, genellikle çarpışmadan yaklaşık 2 saniye önce emniyet kemeri 3 kez keskin şekilde çekilip bırakılır ve araç otomatik olarak hafif şiddette fren uygulamaya başlar. Son aşama, çarpışmanın kaçınılmaz olduğu durumdur. CMBS ön koltuktaki yolcuların emniyet kemerlerini çekerek gerer (kullanılan emniyet kemerleri, çarpışma anında doğrudan çalışan klasik tipteki emniyet kemerlerinden değildir) ve uygulanan fren kuvveti çok yüksek düzeye çıkartılır. Bu frenleme kuvveti aracın sahip olduğu frenleme yeteneğinin en üst seviyesine kadar sürücü tarafından arttırılabilir.

dictionary__img

CMBS tarafından uygulanan tüm önlemler iptal edilebilir: kaza son anda önlenmiş ise (örneğin, araç son anda yol dışına çıkartılmış ise), gerilmiş emniyet kemerleri serbest bırakılır ve görsel ve sesli uyarılar durdurulur. CMBS, temelde duran veya aynı yönde hareket eden araçlar ile arkadan çarpmaları önlemek için tasarlanmış bir sistemdir. Çeşitli çalışmalar arkadan çarpma kazalarının büyük çoğunluğunda ana nedenin sürücünün dikkat dağılması veya dikkatsizliği olduğunu göstermiştir. Sistem hem şehir içi düşük hızlarda hem de kırsal yollar ve otoyollarda daha yüksek hızlarda, arkadan çarpma riski oluştuğunda sürücüyü uyarmayı amaçlamaktadır. Bu kazalarda en sık görülen yaralanma türü, yumuşak doku ve diz yaralanmalarıdır. Almanya'da yapılan kaza istatistiklerine dayanarak Honda, tüm araçların CMBS ile donatılmış olması halinde yılda 19.000 civarında kazanın önlenebileceği ve 153,000 kazanın ise hafif gerçekleşeceğini tahmin etmektedir. CMBS kontak anahtarı açıldığında otomatik olarak çalışmaz. CMBS ön göğüste bulunan bir düğme ile sürücü tarafından açılabilir ve kapatılabilir. Düğme 'açık' konumda olduğu sürece CMBS aktiftir. CMBS önündeki engelleri radar algılaması ile tespit eder. Sensörün kirlenmesi, çamur ya da karla kaplanması halinde radarın tespit kabiliyeti sınırlanabilir. Bu gibi durumlarda göstergede izlemenin gerçekleştirilemediğini belirtir bir uyarı görüntülenir. CMBS normal şartlar altında, küçük bir motosikletten daha büyük araçları algılar. Bisikletleri ise genellikle algılayamaz. Tersine, sistem bazen metal nesneleri (viraj dönüşlerinde karşıda kalan trafik işaretlemeleri, yokuş aşağı inişlerde yolun düzeldiği kısımlardaki yol üstü kapakları) algılayabilir.