ELR
ELR - Önde aktif gergili emniyet kemerlerinin fonksiyonu, kemeri takılı iken yolcunun serbest hareketine izin vermesi ancak tehlike anında veya bir kaza esnasında (yavaşlamanın belirli bir limiti geçmesi halinde) yolcunun öne hareketini engellemek için anında kilitlenmesidir.
Elektrikli emniyet kemeri gericileri, hava yastıklarına benzer bir biçimde devreye girecek şekilde tasarlanmışlardır. Darbe sensörlerinden gelen sinyaller SRS kontrol ünitesi aracılığıyla gericilere gönderilir ve gericiler devreye girer. Gericiler, emniyet kemerlerini saniyenin dörtte biri kadar bir zaman dilimi içinde toplarlar; böylece emniyet kemerlerindeki gevşekliği ve emniyet kemerinde darbe sonucu meydana gelen esnemeyi ortadan kaldırırlar. Bu şekilde sürücü ve ön yolcu, emniyetli bir biçimde koltuklarında tutulur. Standart elektrikli emniyet kemerlerinin yanı sıra, yük sınırlayıcılı modeller de mevcuttur.
SRS'in çalıştığı belirli bir sınırın üzerindeki ön veya yan darbe durumunda, emniyet kemeri gericisi tarafından koltukta oturan kişinin vücudunun üst kısmını bir an için koltuğun sırt kısmına yapıştıracak şekilde toplanır. Bu noktada koltuktaki kişinin vücudu, çarpışma sonucu meydana gelen şok nedeniyle hala ileri doğru gitme eğilimindedir. Bu nedenle emniyet kemeri, koltukta oturan kişinin göğsünde büyük bir baskı oluşturur. Yük sınırlayıcı, emniyet kemerinin kontrollü bir şekilde bir miktar geri bırakılmasını sağlayarak bu baskıyı (ve böylece yaralanma riskini) azaltır. Yük sınırlayıcılı gergi, bir kaza esnasında standart ELR emniyet kemerinden daha fazla ek koruma sağlar. SRS'li emniyet kemeri gergisi hava yastıkları ile her zaman uyum içinde çalışır. i-SRS'li araçlarda ise emniyet kemeri gergisi bağımsızdır. Hava yastıklarının devreye girmeyeceği orta şiddetteki kazalarda sadece gergi aktive edilebilir. Yük sınırlayıcılı ELR, ön oturma pozisyonlarına; ELR emniyet kemerleri ise tüm Honda araçların arka koltuklarına takılmıştır.