2,0 litre Direkt Enjeksiyonlu Atkinson Çevrimli DOHC Motorlu e:HEV

Yüksek çevresel performans ve sportif sürüş hedefleyen e:HEV

Honda

Yüksek çevresel performans ve sportif sürüş hedefleyen e:HEV

Mükemmel çevresel performanstan ödün vermeden daha heyecan verici ve daha kaliteli bir sürüş deneyimi sunmak üzere e:HEV, 2.0 litrelik direkt enjeksiyonlu Atkinson Çevrimli DOHC motorla donatıldı. Atkinson döngüsünden mükemmel termal verimlilikle yararlanırken, enjeksiyon sistemi normal port enjeksiyon sisteminden, yakıtı doğrudan silindire enjekte eden direkt enjeksiyon sistemiyle değiştirildi. Yakıtın tamamen yakılmasıyla, 2,0 litrelik direkt enjeksiyonlu Atkinson Çevrimli DOHC motor, daha önce e:HEV'de kullanılan 2.0 litrelik motora kıyasla sürüş performansı, yakıt ekonomisi, egzoz emisyonları ve sessizlik dahil olmak üzere her açıdan iyileşme sağladı.

Sistem, yakıtı atomize etmek üzere dört ayrı enjeksiyon aşamasıyla 35 MPa seviyesinde yüksek bir basınçta enjekte ederken, yakıtın silindir yan duvarlarına yapışmasını önlüyor. Böylece alt devirden yüksek devire kadar geniş bir devir bandı boyunca emisyonları (yanma gazlarındaki zararlı maddeler) azaltıyor. Bu motor, silindirin içinde güçlü bir girdap akışı oluşturmak üzere emiş havasını yüksek hızda alan yüksek girdaplı emme portuna sahip. Ayrıca, emme portu tarafından oluşturulan girdap akışını tutmak ve hızlandırmak üzere alçak bir kase şeklinde özel pistona kafasına sahip. Böylece yaklaşık %41'lik maksimum termal verimlilik1 ile dünyanın en üst düzey verimliliği elde ediliyor. Ayrıca direkt enjeksiyon sisteminin kullanılmasıyla stokiyometrik tork %30 oranında artıyor. Böylece yakıt oranı artmadan arzu edilen tork üretilebiliyor. Bu sayede Motor Sürüş Modunun kullanılabileceği aralık genişlerken, yüksek hızlı sürüşlerde daha sessiz bir yapı elde edildi.

Honda
Honda

Triton motor için, tipik2 3.0 litrelik hacimli bir V6 motorla karşılaştırılabilir bir tork üretmek için yüksek güç ve tork değerine sahip bir motor kullanıldı. Ayrıca, tekerlekte motordan iletilen tork dalgalanmalarını azaltan, yeni tasarıma sahip bir sönümleyicinin kullanılmasıyla daha sessiz bir yapı elde edildi. Bu e:HEV, hem kalp atışlarını hızlandıran etkili bir hızlanma hem de kaliteli bir sürüş sunuyor.

Honda

Ayrıca bu e:HEV, sürücünün gaz pedalı emirlerine hızla tepki veren, anlık ve güçlü bir hızlanma hissi sunuyor. Bunun dışında doğrusal vites kontrolüne sahip. Bu da uyumlu motor sesiyle heyecan verici bir sürüş deneyimi sağlıyor.