1,5 litre Atkinson Çevrimli DOHC Motorlu e:HEV

Kompakt modellerde kullanmak üzere hacmi önemli ölçüde küçültülen e:HEV

Honda

1,5 litre Atkinson Çevrimli DOHC i-VTEC motor, e:HEV için özel olarak geliştirilen en kompakt motor. Emme manifoldu için uygulanan yeni tasarım ve hava filtresinin emme manifoldunun üst kısmındaki konumu gibi farklı tasarımlarla son derece verimli bir kurulum elde edildi. Motorların boyutları da küçüldü ve e:HEV'in boyutları yardımcı ekipmanlar dahil, 2 motorlu hibrit sistemin önceki versiyonuna kıyasla hem genişlik hem de uzunluk açısından yüzde 20'nin üzerinde azaldı. Bu hacim küçülme önlemleri, e:HEV'in motor havuzunda sınırlı alana sahip kompakt araçlarda da kullanımını mümkün kılıyor.

Ayrıca motorda; Honda’nın güçlü yönleri olan VTEC1 ve elektrikli VTC2’nin bir araya getirilmesi, yanma hızının iyice arttırılması ve sürtünmenin azaltılmasıyla yüzde 40’ın üzerinde maksimum termal verim elde edilerek yakıt tüketimi düşürüldü.

Bunun dışında motor gürültüsünü kaynağında azaltmak üzere zincir koruma kapağına bir yalıtkan eklenerek sessizlik daha da artırıldı. Ayrıca, elektrikli VTC yönetimi optimize edilerek, motor çalıştırılırken oluşan titreşim azaltıldı. Motor, start&stop sonrası sorunsuz bir şekilde yeniden çalışıyor.

Honda

1,5 litre Atkinson Çevrimli DOHC i-VTEC Motora sahip güç-aktarma sistemleri

1,5 litre Atkinson Çevrimli DOHC i-VTEC motorla kombine edilen jeneratör motoru ve çekiş motorunun rotor manyetiği arttırıldı ve statorun üretim yöntemi, önceki yoğunlaştırılmış sarım yönteminden segment sarım yöntemiyle değiştirildi. Bu çözüm, birden fazla dikdörtgen kesitli telin sıkı bir şekilde bağlanmasıyla hacimsel verimlilik arttırıyor. Ayrıca, dikdörtgen kesitli telin kaplama kalınlığı azaltılırken gerilim direnci iyileştirildi ve böylece yeni motor daha büyük tork üretimi sağlıyor. Bunun dışında iki motorlu hibrit sistemin önceki versiyonunda kullanılan motora kıyasla genişliği %12'nin üzerinde azaldı. Tipik3 2,4 litrelik atmosferik motordan daha fazla tork sağlayan e:HEV modelleri, müşterilere güçlü ve akıcı bir sürüş sunuyor.

Honda

Segment Sargı Yöntemi ile Üretilen Motor Statoru