Geçmişten bugüne çalışanlarından yönetim politikalarına kadar ışık tutan Honda Felsefesi, tüm şirket faaliyetlerinin temelini oluşturuyor. Şirket genelindeki çalışan davranışlarını ve karar alma süreçlerini şekillendiren Honda Felsefesi, bireye saygının öne çıktığı, memnuniyetinin, eşitliğin önemsendiği ve inisiyatifin değer gördüğü yüksek bir standardı ifade ediyor.
Beyaz Tulumların Simgelediği Değerler
Honda fabrikalarında ve Ar-Ge merkezlerinde tüm çalışanlar beyaz tulum giyer. “İyi ürün, temiz iş yerinden gelir.” felsefesiyle giyilen beyaz tulumlar kolay lekelenmelerinin yanı sıra üst düzey yöneticiler dahil olmak üzere her Honda çalışanının eşitliğini simgeliyor. Beyaz renk, Honda’nın sadece Japonya’da değil, dünyanın her yerindeki tesislerinde “gönülden” üretme felsefesini yansıtıyor.
Temel Değerlerimiz
Bireye Saygı
İnsan; düşünme, sorgulama, yaratma ve hayal etme yeteneğine sahip bir canlı. Honda, bireysel farklılıklara saygı duyarak bu karakteristik özellikleri destekliyor. Honda’nın sahip olduğu başarıyı yaratan da her bir Honda çalışanının yaptığı katkıdır. Her çalışan önemlidir, her çalışana saygı duyulmalıdır, her çalışana potansiyelini geliştirmek için fırsat verilmelidir. Yani her çalışanın Honda’nın başarısına katkıda bulunması bekleniyor.
Bireye saygı felsefesi aşağıdaki üç değeri içeriyor:
İnisiyatif
İnisiyatif, önceden belirlenmiş fikirlere bağlı kalmamak, yaratıcı düşünmek ve kişinin kendi kararıyla hareket etmesi anlamına geliyor. Honda olarak, yaptığımız işin sorumluluğunu almamız gerektiği bilinciyle hareket ederiz.
Eşitlik
Kişisel farklılıkları tanımak ve saygı göstermek bizim Honda Felsefesi’nin önemli bir parçası. Eşitlik ilkemiz ışığında birbirimize karşı dürüst davranır ve tüm çalışanlarımıza eşit fırsatlar sağlarız.
Güven
Honda'daki çalışanlar arasındaki ilişkiler karşılıklı güvene dayalıdır. Güven; birbirimizi birey olarak tanımak, eksikliklerimizi tamamlamak, bilgi paylaşmak ve sorumluluklarımızı yerine getirmek için samimi bir çaba göstergesidir.
Üç Memnuniyet
Her bireyin sahip olduğu değerlere olan inancımıza dayanarak Honda’da biz “Şirketimizle direkt veya dolaylı olarak ürünlerimiz aracılığı ile ilişkide olan tüm çalışanlarımız ortak bir memnuniyeti paylaşmalıdır.” diye düşünüyoruz. Bu duygu “üç memnuniyet” olarak adlandırdığımız yaklaşımla ifade ediliyor.
Müşteri Memnuniyeti
Her müşterinin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayan ürün ve hizmetler sunarak müşteri memnuniyetini merkeze alırız.
Satış Konusunda Memnuniyet
Honda ürünlerini satan ve hizmet verenlerin, müşteriyle karşılıklı güvene dayalı ilişkiler geliştirmesiyle ortaya çıkar. Bu ilişki sayesinde, Honda çalışanları, bayiler ve distribütörler müşteri memnuniyetini sağlama ve Honda'yı müşteriye temsil etme konusunda gurur ve sevinç duyarlar.
İnovasyon ve Yaratıcılık
Honda ürünlerinin tasarım, geliştirme, mühendislik ve üretim süreçlerine katılan çalışanlar, tedarikçiler, müşteriler ve bayiler inovatif ve yaratıcı düşünceyi besler. Kaliteli ürünler üretip başarılarımızla gurur duyduğumuzda ise çok daha büyük bir kreatif enerji ortaya çıkar.
Şirket İlkesi (Misyon Bildirisi)
Global bir bakış açısıyla, dünya çapındaki müşteri memnuniyeti için en yüksek kalitede ürünleri makul fiyatlarla sunmaya adadık.
Yönetim Politikaları
Her zaman gençlik ve hırsla ilerleyin.
Sağlam teorilere saygı gösterin, taze fikirler geliştirin ve zamanı en etkin şekilde kullanın.
İşinizi zevkle yapın ve açık iletişimi teşvik edin.
İşin uyumlu akışını sürekli olarak sağlamak için çaba gösterin.
Araştırmanın değerini her zaman aklınızda tutun ve bu yönde çaba gösterin.