Tarihçe
Motoru olan bir bisiklete binmek ne kadar kolay olurdu?
1946 yılında, en yaygın ulaşım aracı olarak bisiklet kullanılıyordu. Soichiro Honda, eski İmparatorluk Ordusu’nun telsiz radyolarını çalıştırmak için kullanılan jeneratör motorlarıyla karşılaştığında, bu motorları bisikletler için yardımcı güç kaynağı olarak kullanma fikrini geliştirdi. Honda, yaklaşık 500 motoru modifiye ederek yardımcı motorlu bisikletler üretti ve sattı. Yeni bisiklet büyük bir çıkış yakaladı; siparişler gelmeye başladıkça stoklar tükendi. Bu yüzden Honda, orijinal bir motor geliştirerek 1947'de Honda'nın adıyla çıkış yapan ilk A-Tipi motor tamamladı.
1948: Honda Motor Co. Ltd. kuruldu
34 çalışan ve 1 milyon sermaye ile Honda, Hamamatsu’daki küçük bir fabrikada bisiklet yardımcı motorları üreticisi olarak başladı.
1953: Güç Ürünleri işine başlanır
H-Tipi tarım motoru yeni bir dönemi başlatır ve 1959'da F150 çapalama makinesi satışa çıkar.
1954: Isle of Man TT Yarışlarına Katılma Kararı
Zor zamanlara rağmen Honda, motosiklet yarışlarının zirvesi olan Isle of Man TT Yarışlarına katılacağını duyurur. Beş yıl sonra Honda, ilk yarışına katılır.
1958: Super Cub satışa sunuldu
Kullanışlı scooter büyük bir ikon oldu.
1959: Kuzey Amerika'ya genişleme
American Honda Motor Co. Inc., Honda'nın ilk yan kuruluşu olarak Los Angeles'ta kuruldu.
1960: Honda R & D Co. Ltd. kuruldu
Şirket, ilk etapta otomotiv dünyası için araştırma ve geliştirme üzerine kuruldu.
1961: İlk Isle of Man TT yarış zaferi
Honda, 125 cc ve 250 cc sınıflarında ilk 5 sırayı domine eder.
1962: Honda’nın ilk denizaşırı üretimi Belçika’da başlar
1962: Suzuka Pisti tamamlandı
Japonya’nın ilk uluslararası yarış pisti olarak kuruldu.
1963: Honda otomobil üretimine adım atar
Honda, T360 mini kamyonunu ve ardından S500 spor arabasını piyasaya sürer.
1964: Honda’nın Formula 1 yarışlarındaki ilk görünümü
Japonya'nın ilk Formula 1 aracı olan RA271, Almanya Grand Prix'sinde sahneye çıkar. Ertesi yıl Meksika'daki final turunda Honda, ilk Formula 1 zaferini kazanır.
1970: Sürüş Güvenliği Tanıtım Merkezi kuruldu
Honda, motosiklet/otomobil endüstrisinde sürüş güvenliğini teşvik eden ilk atılımı başlatır.
1972: Düşük emisyonlu CVCC motoru duyuruldu
Honda, 1970 ABD Temiz Hava Yasası veya “Muskie Yasası” olarak bilinen en katı emisyon düzenlemelerine tamamen uyan dünyanın ilk üreticisi olur.
1981: Honda, dünyanın ilk otomobil navigasyon sistemini geliştirir
Honda, mevcut konumu bir harita üzerinde gösteren ilk otomobil navigasyon sistemi olan Honda Electro Gyrocator'ı piyasaya sürer.
1982: Japonya’nın ilk Franz Sistemi aracı
Honda, engelliler için Japonya’nın ilk Franz Sistemli aracını gerçekleştirdi.
1982: Honda, Kuzey Amerika’da araç üretimi yapan ilk Japon üretici olur
1986: Honda, kompakt uçak ve jet motorları araştırmasına başlar
1988: Formula 1 yarışlarında rekor kıran 16 yarışın 15’ini kazanma
Ayrton Senna ve Alain Prost, McLaren-Honda MP4/4’lerle sezonda üstün başarılar elde eder.
1997: Twin Ring Motegi açılır
Japonya’nın ilk kombine oval ve yol pistleri açılır.
2000: Honda, ASIMO insansı robotu duyurur
Honda, insanlara benzer şekilde yürüyen yeni hafif insansı robotu ASIMO'yu üretir.
2002: Dünyanın ilk yakıt hücreli aracı FCX'in kiralık satışı
FCX, ABD hükümeti tarafından yakıt hücreli araç sertifikalı olan ilk araçtır ve ABD ile Japonya’da kiralık satışa çıkar.
2012: Honda’nın güç ürünleri 100 milyon birikimli üretim kilometre taşına ulaşır
2014: Honda’nın motosikletleri 300 milyon birikimli üretim kilometre taşına ulaşır
2015: Honda, 700. Dünya Grand Prix yarışını kazanır
Honda, benzeri görülmemiş sayıda motosiklet yol yarışları ve Grand Prix zaferlerine ulaşır.
2015: Honda, 7 yıl aradan sonra Formula 1’e döner
Honda, yeni teknolojik zorlukların peşinden gitmek için güç ünitesi tedarikçisi olarak Formula 1 yarışlarına yeniden katılır.
2015: HondaJet teslimatları başlar
HondaJet, Amerika Birleşik Devletleri Federal Havacılık İdaresi (FAA) tip sertifikasını alır ve teslimatlar başlar.
2016: Honda, Clarity Fuel Cell'i duyurur
Clarity Fuel Cell, 750 km sürüş menzili ile yakıt hücreli araçlar arasında en üst sınıf menzile ulaşır.