Tarihçe

Tarihçe

Motoru olan bir bisiklete binmek ne kadar kolay olurdu?

1946 yılında, en yaygın ulaşım aracı olarak bisiklet kullanılıyordu. Soichiro Honda, eski İmparatorluk Ordusu’nun telsiz radyolarını çalıştırmak için kullanılan jeneratör motorlarıyla karşılaştığında, bu motorları bisikletler için yardımcı güç kaynağı olarak kullanma fikrini geliştirdi. Honda, yaklaşık 500 motoru modifiye ederek yardımcı motorlu bisikletler üretti ve sattı. Yeni bisiklet büyük bir çıkış yakaladı; siparişler gelmeye başladıkça stoklar tükendi. Bu yüzden Honda, orijinal bir motor geliştirerek 1947'de Honda'nın adıyla çıkış yapan ilk A-Tipi motor tamamladı.

Honda

1948: Honda Motor Co. Ltd. kuruldu

34 çalışan ve 1 milyon sermaye ile Honda, Hamamatsu’daki küçük bir fabrikada bisiklet yardımcı motorları üreticisi olarak başladı.

Honda

1961: İlk Isle of Man TT yarış zaferi

Honda, 125 cc ve 250 cc sınıflarında ilk 5 sırayı domine eder.

Honda

1964: Honda’nın Formula 1 yarışlarındaki ilk görünümü

Japonya'nın ilk Formula 1 aracı olan RA271, Almanya Grand Prix'sinde sahneye çıkar. Ertesi yıl Meksika'daki final turunda Honda, ilk Formula 1 zaferini kazanır.

Honda

1988: Formula 1 yarışlarında rekor kıran 16 yarışın 15’ini kazanma

Ayrton Senna ve Alain Prost, McLaren-Honda MP4/4’lerle sezonda üstün başarılar elde eder.

Honda

2015: HondaJet teslimatları başlar

HondaJet, Amerika Birleşik Devletleri Federal Havacılık İdaresi (FAA) tip sertifikasını alır ve teslimatlar başlar.

Honda

2017: Honda, Super Cub serisinin global üretiminde 100 milyon birimlik dönüm noktasını kutlar