20. Geleneksel Communicator Awards Ödülü

Honda Logo

Daha hafif ve yeni

195 kg ıslak ağırlık ile artık 16 kg daha hafif bir motosiklet olan Fireblade’in fiziksel özellikleri de dönüştürülmüştür. Eğim ve iz açıklığı 23°/96 mm olarak kalmış, ancak çift kirişli, içi boş dökme alüminyum şasinin sağlamlık dengesi, olağanüstü yönlendirme hissi, yanıtı ve stabilitesi ile çok daha hoş bir kullanım sağlamak için önemli ölçüde ayarlanmıştır. 

Fireblade, Honda’nın Elektrik Kontrollü Gaz Kolu (TBW) özelliğini kullanan ilk sıralı dört silindirli motordur. RC213V-S’de kullanılan sistemden türetilen ve geliştirilen modelin görevi, sürücünün sağ eli için tam gaz kontrolü ve oldukça doğal bir his sunmaktır.
Honda’nın mühendisleri, Fireblade’in 999.8cc sıralı dört silindirli motorunu mümkün olduğunca hafif ve güçlü kılabilmek için yoğun bir şekilde yeniden incelemiş ve çalışmanın sonucu ekstra 8 kW, 2 kg ağırlık düşüşü ve 13.000 dev/dk yükseltilmiş tavan devir olmuştur.
Yeni elektronik kontrol sistemi sürekli, seçilebilir ve ince ayarlı sürücü desteği sağlar. Sistemin merkezi, motosikletin ne yaptığını her aşamada tam olarak ölçen 5 eksenli Atalet Ölçüm Ünitesi’dir. Yeni ABS fren özelliği  Arka Tekerlek Kaldırma Kontrolü (RLC) ve virajlarda sert, güvenli iz fren tekniği kabiliyeti sunar. Ön ve arka tekerlek hızlarında ölçülen herhangi bir fark, ayarlara bağlı olarak Ön Tekerlek Kaldırma (Wheelie) Kontrolü’nü devreye sokar. 

Üç standart gösterge ekranı modu (Sokak, Pist ve Mekanik) sürücüye sürüş şekliyle ilgili gereken tüm bilgiyi sunar. Gösterilen bilgi, tıpkı Honda’nın RC213V MotoGP modelinin yol motosikleti versiyonu olan RC213V-S’de olduğu gibi sürüş esnasında sol kumanda mekanizmasını ve TFT likit kristal ekranı kullanarak incelikle ayarlanabilir.

Elektronik kontrol Fireblade için çok yeni bir özellik olsa da, diğer iki unsur sadık bir şekilde orijinal 1992 modelinin felsefesinden faydalanır: optimum güç ve ağırlık dengesi. Ana bileşenlerin yüzde doksanı, her parçasında ağırlığın kademeli olarak düşürülmesine yönelik sonu gelmeyen bir arayış sonucu değiştirilmiştir. Çok daha yüksek kompresyon oranı ve revize edilmiş kam zamanlamasıyla devrini daha sert ve daha çok artıran motor, TBW (sıralı dört silindir Honda için bir ilk) ve yine RC213V-S’de kullanılmak için geliştirilen Gaz Pedalı Konum Sensörü (APS) kullanır. 

Alt uç torku ve gücü, üst uç güçte 13.000 dev/dk’da 8 kW’lık büyük bir artışla 141 kW’a yükseltilerek geliştirilmiştir ve 3 adet motor çıkış gücü modundan biri seçilebilir. 

Magnezyum kullanımı, özenli bir değerlendirme ve her bir parçanın hafifletilmesi sayesinde motor da 2 kg daha hafiftir. Yeni titanyum egzoz susturucusu ağırlık tasarrufu sağlar Genel olarak Fireblade, 195 kg ıslak ağırlığıyla eski modelden tam olarak 16 kg daha hafiftir.

Çift kirişli alüminyum şasinin sağlamlık dengesi hassasiyetle ayarlanmıştır, salıncak kolunun birleşmesi ise daha serttir. Yeni arka alt şasi, yeniden tasarlanan tekerlekler gibi daha hafiftir.