Teknoloji

}

Honda olarak tüm insanların özgürce seyahat etmesini istiyoruz. Ayrıca insanların motosikletleri ile özgürce seyahat ederken bir yandan da yüksek teknoloji ve konfora ulaşabilmesi bizim için önemli.

Bu nedenle dünyanın dört bir yanında yer alan araştırma ve geliştirme merkezlerimizde mühendislerimiz DCT’den Idle Stop’a kadar farklı birçok teknolojiyi motosikletlerimiz üzerinde hayata geçiriyor. 

The Honda Riding Assist-e

The Honda Riding Assist-e

"The Honda Riding Assist-e" Honda tarafından geliştirilmiş deneysel bir motosiklettir. Honda'nın robotik alandaki araştırmaları sırasında uyguladığı denge kontrol teknolojileri çalışmalarında topladığı bilgiler ışığında üretilmiş bir modeldir. Honda olarak bu modeldeki hedefimiz, sürücülere içleri çok daha rahat biçimde ve en düşük hızlarda bile çok aza indirilmiş düşme riskiyle keyifli bir motosiklet sürüşü deneyimi sunmaktır.    

Hibrit Motosiklet

Hibrit Motosiklet

Dünyanın ilk hibrit motosikleti Honda PCX Hibrit, elektrikli ve benzinli motorları ile hem düşük yakıt tüketimini hem de daha düşük karbon salınımını garanti ediyor. Otomobillerde de görebileceğiniz hibrit teknolojisi ile PCX Hibrit; düşük süratlerde elektrik motorunu, yüksek süratlerde ise benzinli motoru kullanıyor. Fren yaptıkça da kullanılan enerji geri kazanılıyor ve elektrikli motorun bataryası doluyor.*

*Türkiye’de satışı bulunmamaktadır. 

Elektrikli Motosiklet

Elektrikli Motosiklet

PCX’in elektrikli modeli de bulunuyor. Klasik scooter’larda olduğu gibi elektrikli PCX’in de selesinin altında bir depolama alanı mevcut. Fakat bu alan, PCX’te elektrik bataryalarına ev sahipliği yapıyor ve bu bataryalar çıkarılıp evde ya da iş yerinde kolayca şarj edilebiliyor. Yani motosikletinizi şarj etmek için bir istasyona gitmenize gerek kalmıyor. Ayrıca elektrikli motorun yüksek tork ve beygir gücü üretebilme kabiliyetiyle de akıcı bir sürüşe imkan tanınıyor.

*Türkiye’de satışı bulunmamaktadır.

DCT - Çift Kavramalı Şanzıman

DCT - Çift Kavramalı Şanzıman

Dual Clutch Transmission (DCT) ya da Türkçesi ile çift kavramalı şanzıman, otomobillerden aşina olunan bir otomatik vites teknolojisidir. Honda bu teknolojiyi motosikletler için de uyarlamayı başararak dünyada bir ilke imza attı. Honda’nın üstün mühendisliği ile geliştirilen, kompakt ölçülere sahip ve sadece Honda motosikletlerde kullanılan DCT, motosikletlerde klasik manuel vitesin en büyük rakibi olmayı başardı. Manuel şanzımanın keyfini ve performansını, otomatik vitesin konforu ile birleştiren DCT; en uzun yolculukları bile sorunsuz kılıyor. 

Elektrikli Ayarlanabilir Ön Cam

Elektrikli Ayarlanabilir Ön Cam

Honda motosiklet modellerinde yer alan elektrikli ayarlanabilir ön cam teknolojisi, sürücülerin isteklerine göre ön camı indirip kaldırabilmelerini sağlıyor. Böylece rüzgarın tadını çıkarmak ve özgürce seyahat etmek mümkün hale geliyor. Kötü hava şartları ya da yoğun rüzgarda ise sürücüler ön camın koruyucu etkisinden faydalanabiliyor. Kısacası Honda, motosiklet sürücülerinin isteklerine uygun olarak ön camı kullanabilmelerine olanak tanıyor. 

Idle Stop

Idle Stop

Çevreye daha duyarlı motosikletler geliştirmek için hayata geçirdiğimiz Idle Stop Sistemi, otomobillerde de gördüğünüz Start-Stop Sisteminin bir benzeridir. Honda motosikletinizi 3 saniye boyunca frende tutup olduğunuz yerde durursanız motor otomatik olarak kapanıyor. Motora tekrar gaz verdiğiniz zaman ise motosiklet kolayca harekete geçiyor. 

TFT Gösterge Paneli

TFT Gösterge Paneli

Honda motosikletlerde görebileceğiniz TFT gösterge paneli, yüksek çözünürlüklü yapısı ile zorlu koşullarda bile kolayca yakıt tüketimi, hız, devir gibi birçok farklı veriyi takip edebilmenizi sağlıyor. Ayrıca akıllı telefonunuzla bağlantı kurup birçok işlemi TFT gösterge paneli aracılığıyla da gerçekleştirebiliyorsunuz.