Ürün Güvenlik Teknolojileri

Honda

Hava Yastığı

Honda otomobillerde de görebileceğiniz airbag ya da Türkçesi ile hava yastığı, herhangi bir çarpışma durumunda hızla devreye girip yaralanmaların önüne geçmeyi hedefleyen bir pasif güvenlik teknolojisidir. Honda felsefesinden yola çıkarak motosiklet dünyasına armağan edilen ve motosiklet sektöründe dünyada ilk kez Gold Wing modelimizde kullanılan hava yastığı teknolojisi, önden çarpmalarda sürücüler için ekstra güvenlik katmanı oluşturuyor. Honda Gold Wing DCT modelinde yakıt deposunun üzerine monte edilen hava yastığı, sürücülerin herhangi bir kazadan ya da çarpışmadan en az zararla kurtulmasını amaçlıyor.

Honda

ABS

Geçmişte otomobil ya da motosikletle seyahat ederken aniden yavaşlama ihtiyacı duyulduğunda frenler kilitlenebiliyor ve araçlar kızaklama denilen şekilde hareket edip kontrolden çıkabiliyordu. Oysa Kilitlenme Karşıtı Fren Sistemi olarak Türkçeleştirilen ABS ile Honda motosikletlerin tekerlekleri kilitlenmiyor. Motosiklet içerisinde yer alan kontrol ünitesi, aracın tekerleklerini takip edip tur sayısını ölçüyor ve ani bir düşüş algıladığında müdahale edip tekerlekler kilitlenmeden fren basıncını düşürüyor.

Honda

Seçilebilir ABS

Yüksek performanslı motosikletlerin ve profesyonel sürücülerin dahil olduğu pist yarışlarında, frene her basışta ABS’nin devreye girmesi, sürücünün anlık isteği dışında bir frenleme dinamiği oluşturabilir. Bu nedenle Honda, seçilebilir ABS teknolojisini sunuyor. Seçilebilir ABS ile sürücüler, ABS’nin hangi şartlarda devreye girebileceğini ayarlıyor. Böylece yüksek cc’ye sahip supersport modeller ile pistlerde arzu edilen tur zamanına daha kolay ulaşılabiliyor.

Honda

HSTC

Honda’nın, sürücülerin güvenliği için geliştirdiği Honda Seçilebilir Tork Kontrolü (HSTC), kayganlaşan yol koşullarında meydana gelebilen çekiş farklarını takip edebilmek için tekerlekleri her an izliyor. Ön ve arka tekerlekler arasında hız farkı oluştuğunu fark ettiği an ilk olarak farkı hesaplıyor. Daha sonra motor gücü ve torku değiştirebilmek için yakıt enjeksiyonunu ayarlıyor. Çok hızlı gerçekleştirilen bu işlemler yapıldıktan sonra tekerlekler arasındaki düzensizlik hali son buluyor ve motosiklet tam olarak yola tutunuyor.

Honda

Yokuş Kalkış Desteği

Yokuşlardaki eğim, motosiklet sürücüleri için bazen sorun olabiliyor. Özellikle yüksek ağırlığa sahip bir motosikleti eğimli alanlarda kontrol etmek zorlaşabiliyor. Honda motosiklet ailesinde yer alan yokuş kalkış desteği ise eğimli yollarda kalkış sırasında belirli bir süre boyunca motosikleti frenleyerek sabit tutuyor. Gaz verildiğinde ise devreden çıkıp sürücünün güvenle yolculuğunu sürdürmesini sağlıyor.

Honda

Acil Durum Fren Sinyalleri

Flaşörler ya da sık kullanılan isimleriyle sinyaller, trafikte seyreden sürücülerin birbirlerini anlayabilmesi için en önemli yardımcılar arasında yer alıyor. Acil durumlarda sürücüler, her iki flaşörü birden çalıştırıp durumu diğer sürücülere iletiyor. Acil durum fren sinyalleri ise ani bir fren anında sürücünün müdahalesine gerek kalmadan bütün flaşörleri çalıştırıyor ve durumdan diğer sürücüleri anında haberdar ediyor.

Honda

Viraj Aydınlatması

Düz bir şekilde hareket edecek şekilde tasarlandıkları için motosikletlerin farları da buna uygun olarak ön tarafı aydınlatıyor. Ancak yıllar içerisinde teknolojinin gelişmesi ile Honda mühendisleri, özel bir viraj aydınlatmasını kullanıma sundu. Africa Twin Adventure Sports modelimizde ön farın altına konumlandırılan, sağda ve solda 3’er adet LED’den oluşan statik viraj aydınlatma farları, motosikletin dönüş açısına uygun olarak gerekli şekilde yanar ve viraj içerisindeki kör noktanın aydınlatılmasını sağlar.

Honda

Atalet Ölçüm Ünitesi

Honda’nın geliştirdiği Atalet Ölçüm Ünitesi, motosikletin tüm dinamiklerini anlık olarak takip eder. Motosikletin herhangi bir yöne ya da açıya doğru ivmelenmesi sürekli olarak ölçülerek anlık olarak elektronik desteklere duyulan ihtiyaç tespit edilir. Böylece fren sistemleri ve diğer önemli güvenlik ekipmanlarının koordine edilmesini sağlar.

Honda

Ön Tekerlek Kalkış Kontrolü

Atalet Ölçüm Ünitesi tarafından takip edilen ön tekerlek, yerden kalktığında müdahalede bulunulur. Gaz kelebeği kısılarak ön tekerleğin yerle teması ve bu sayede motosikletin güvenle hareket etmesi sağlanır.

Honda

Arka Tekerlek Kalkış Kontrolü

Atalet Ölçüm Ünitesi, ön ve arka tekerleğin konumunu düzenli olarak takip edip arka tekerlekte herhangi bir yerden kalkış gerçekleştiğinde müdahalede bulunur. Arka tekerlekte herhangi bir kalkış görüldüğünde fren basıncı optimize edilir ve tekerleğin yerle teması sağlanır.

Honda

Kombine Fren Sistemi

Motosikletlerde ani duruş ihtiyacı olduğunda güvenli bir frenleme yapmak için ön ve arka frenlerin birlikte ve ideal basınçla kullanılması gerekmektedir. Honda’nın özellikle scooter modellerinde kullandığı Kombine Fren Sistemi, sadece bir tekere fren yapıldığında belirli bir oranda diğer tekere de basıncın iletilmesini sağlar. Mekanik olarak çalışan bu sistem sayesinde frenleme güvenliğinin artması ve duruş mesafesinin azaltılması sağlanır.