TÜM HABERLER

Yalnızca Honda’ya Özel Çift Kavramalı Şanzıman Teknolojisi 10 Yaşında

14/08/2020 

Honda, çığır açan ve bugün hala sektöründe benzersiz olan motosikletlere yönelik Çift Kavramalı Şanzıman teknolojisi (DCT) ile 10 yıldır liderliğini koruyor. Bugüne kadar çift Kavramalı Şanzıman teknolojisine sahip 140 binin üzerinde Honda motosiklet satıldı. Honda’nın Adventure, Scooter ve Touring segmentlerinde DCT Şanzıman teknolojisine sahip 10 adet model yer alıyor.

Dünyanın önde gelen motosiklet üreticisi Honda, 10 yıldır motosikletlerinde Çift Kavramalı Şanzıman (DCT) teknolojisini kullanıma sunuyor. İlk olarak VFR1200F Sport Tourer modeli ile Avrupa yollarında sunulmaya başlanan Honda’nın motosikletlere yönelik DCT Şanzıman teknolojisi, motosiklet dünyasında benzersiz olmaya devam ediyor. Avrupa’da bugüne kadar 140 bin adedin üzerinde DCT teknolojisine sahip motosiklet satışı gerçekleştiren Honda bu teknoloji ile sektördeki liderliğini koruyor.

Yalnızca Honda’ya özel olan bu teknoloji model tercihlerinde de ön plana çıkıyor. 2019 yılında Avrupa’daki Africa Twin satışlarının yüzde 45'inin, NC750X satışlarının yüzde 52’sinin ve Gold Wings satışlarının ise yüzde 67'sinin DCT ile tercih edildiği görülüyor.

Teknolojinin sürekli gelişimi, vites değişimlerinin düzgünlüğü, vites değişimlerindeki doğru zamanlama ve farklı modellerin sürüş özelliklerine uygun uyarlamalar, Çift Kavramalı Şanzıman teknolojisinin başarısını ve tercih edilme sebebini ortaya koyuyor. Özellikle kullanıldığı modelin karakterine özel uyarlamalar dikkat çekiyor. Örneğin Africa Twin ve X-ADV modellerinde arazi kullanımına yönelik bir “G switch” eklemesi veya ürün gamının amiral gemisini oluşturan GL1800 Gold Wing modelinde Yokuş Kalkış Desteği, Yürüme Modu ve Rölantide Stop gibi özellikler bunlardan bazıları olarak yer alıyor.

DCT Şanzıman nedir? 

DCT, otomatikleştirilmiş, elektrohidrolik bir kavrama ve vites değiştirme dişli kutusundan oluşan gelişmiş bir otomatik şanzıman teknolojisi. Her biri ayrı dişli setlerine bağlanan iki adet bağımsız kavramaya sahip olan sistemde bir kavrama 1., 3. ve 5. viteslerle ve diğer kavrama ise 2., 4. ve 6. viteslerle çalışıyor.

DCT Şanzıman Nasıl Çalışır?

Vites değişiklikleri manuel veya otomatik olmak üzere iki farklı modda gerçekleşiyor. Sürücü, manuel modda sol gidondaki “vites değiştirme” elciklerini kullanılarak vitesleri manuel olarak değiştirebiliyor. Otomatik modda ise sistem araç hızı, motor devri ve gaz kelebeği açısı gibi sürekli izlenen parametreler doğrultusunda vitesleri otomatik olarak değiştiriyor. Her iki örnekte de bir debriyaj kolu veya ayakla vites değiştirme müdahalesi gerekmiyor. Bir vites değişimi esnasında bir kavrama ayrılırken, diğer kavrama hedef vitesi devreye alıyor. Bu süreç, akıcı ve performanslı bir sürüş için son derece hızlı ve yumuşak gerçekleşiyor.

DCT Şanzımanın Avantajları Nelerdir?

Sadece sportif ve akıcı bir sürüş sunmakla kalmayan DCT aynı zamanda sürücünün; yola, fren noktalarına, virajlara ve hızlanmaya daha fazla odaklanmasına katkı sağlıyor. Sistem ayrıca daha az sürüş yorgunluğu, daha düşük şehir içi sürüş stresi ve vites değişimlerinden daha az gövde salınımı ile sarsıntı gibi avantajlar sunuyor.