20. Geleneksel Communicator Awards Ödülü

Honda Logo

Hafif ve kompakt

CRF250L’nin 249cc sıvı soğutmalı, tek silindirli DOHC motoru, doğrusal çıkışla daha fazla alt uç torka ve yüksek devir/dakika gücüne sahiptir. 18,2 kW azami güç, 8.500 dev/dak’da elde edilir ve 6.750 dev/dak’da 22,6 Nm azami torka ulaşılır.

Revize edilmiş PGM-FI, 38 mm (36 mm’den artırılmıştır) gaz kelebeği gövdesiyle yakıt/hava karışımını besler ve doğrudan bağlantı borusu yoluyla hava kutusundan hava çeker. 115 mm çaplı egzoz susturucusu katalizör barındırır ve iki oda kullanır. Bir önceki tasarımdan 450 g daha hafiftir ve büyük delikli egzoz iniş borusu, motorun nefes almasına ve daha fazla güç üretmesine yardım eder. 

Motor, kompakt bir külbütör kollu supap takımı ve 76x55 mm çap ve stroklu silindir kapağı kullanır. Ofset silindir sürtünme kayıplarını düşürür. Piston molibden kaplama ve özel bir yüzey materyaline sahiptir. Yağ pompası, serbest yağın havalanmasını önleyen bir iç tahliye yapısı bulundurur.
 
Krank muylusu yarı sıkı, geçme metal yatak kullanırken, krank yatağı dökme demir burç kullanarak ağırlığı azaltır, motorun düzgün çalışmasını sağlar, yuva muhafazasının sağlamlığını artırır ve ısıl genleşmeden kaynaklanan iç çap değişimini en aza indirir. 

Birincil denge mili titreşimi daha da azaltır; altı vitesli dişli kutusu ve debriyaj ise arazi sürüşünün yarattığı ekstra stresle başa çıkmak üzere üretilmiştir. 10,7 kW ısı yayınım radyatörü, düşük hızlarda bile sıcaklığı korumak için ince kılavuz halkalı soğutma fanına sahiptir.

CRF250L’nin motoru EURO4 uyumludur.