20. Geleneksel Communicator Awards Ödülü

Honda Logo

Kanatlar üzerinde motor

Motorların kanatlar üzerine yerleştirilmesi HondaJet’in tasarım ve teknolojisinin geliştirilme aşamasında yapılan en büyük yeniliklerden biridir. Yoğun araştırma ve testlerden sonra kanat üzerinde motor tasarımı geleneksel kanat tasarımlarına kıyasla yüksek hızlarda daha az direnç kuvveti gösterdiği ve HondaJet’in üstün performans ve yakıt verimliliğine büyük ölçüde katkı sağladığı saptanmıştır. Böylece HondaJet’te gelişmiş aerodinamik ve tasarım simülasyonları kullanılarak, motor montajı kanat üstünde (OTWEM) geliştirilmiştir. OTWEM konfigürasyonu ayrıca, gövde, kabin ve kargo bölgeleri için daha fazla alan yaratılmasına imkan vermektedir. Bu konfigürasyonun kabin gürültüsünü de azaltmaktadır. 

Aerodinamiği geliştirilmiş gövde tasarımı

Kapsamlı analizler ve rüzgar tüneli testleri ile doğal bir laminer akım (Natural Laminar Flow - NLF)’a sahip kanat ve gövde burnu geliştirildi. Bu tasarımlar, daha büyük hızlarda, daha düşük aerodinamik direnç kuvvetine ve daha yüksek kalkış gücüne ulaşılmasına da yardımcı olmaktadır. Gövdeyi oluşturan sert panel yapıları Honda tarafından geliştirilmiş patentli bir işlem ile birleştirilmiştir. Eşsiz bir kombinasyondan oluşan gelişmiş tam-kompozit gövde yapısı sayesinde ağırlık, en iyi performans ve yük kapasitesi için azaltılmıştır.

Ekranlardan oluşan kokpit teknolojisi

HondaJet kokpitinde modüler dizayn ve açık mimari öğeleri temel alınarak ekranlardan oluşan bir kokpit tasarımı geliştirildi. Uçuş ve motor bilgilerinden navigasyona, iletişimden, uçuş trafiğine tüm bilgiler bu yüksek çözünürlüklü dijital ekranlarda yer almakta. Bu yaklaşım sayesinde HondaJet kokpitinde hem aranan birçok bilgi tek bir ekranda toplanabiliyor hem de fonksiyonel, kullanımı kolay ve uçuş güvenliği sağlayan bir tasarım yapısına sahip oluyor.

Kabin tasarımı

Her ne kadar kompakt bir tasarıma sahip olsa da HondaJet 6-7 kişinin rahatça yolculuk yapabileceği kadar konforlu bir kabin yapısına sahiptir. Honda mühendisleri tarafından geliştirilmiş patenli OTWEM (kanatların üzerinde motor tasarımı) gövde yapısı sayesinde gerek bagaj gerekse yolcular için rahat ve geniş bir kabin alanı oluşturulmuştur.

300FL’de Maksimum Seyir Hızı 420KTAS (483 mph)
Servis Tavanı 430FL (43,000 ft)
Basınçlandırma (Kademeli) 8.7 psi
Menzil Performansı
NBAA IFR Menzil 1180 nm
Tırmanma Hızı 3990 ft/dk
Havaalanı Performansı
Kalkış Mesafesi (uçak pistinin 35 fit yükseğine tırmanmak için gereken mesafe artı %15'lik faktör) 3120 ft İniş Mesafesi 2500 ft
Motorlar
Üretici / Model GE HONDA / HF120 (x2)
Çıkış Her biri için 1880 lb (Maks. Kalkış)
Aşama Hattı Oranı 2.9
Dış Boyutlar
Yükseklik 13.21 ft (4.03 m)
Uzunluk 41.70 ft (12.71 m)
Açıklık 39.87 ft (12.15 m)
Kabin Boyutları
Yükseklik 4.83 ft (1.47 m)
Uzunluk (ileri basınç bölmesinden geri basınç bölmesine) 17.80 ft (5.43 m)
Genişlik 5.00 ft (1.52 m)
Oturma Yeri
Özel konfigürasyon 2 mürettebat+ 5 yolcu (veya 1 mürettebat + 6 yolcu)
Hava mekiği konfigürasyonu 2 mürettebat + 6 yolcu
Bagaj Kapasitesi
Ön Bagaj 9 fit küp
Arka Bagaj 57 fit küp