BAYİLER

WLTP ile Standartlar Yeniden Belirleniyor​

WLTP (Küresel Uyumlu Hafif Araç Test Prosedürü), Avrupa Birliği’nin araçların yakıt tüketimi ve egzoz emisyonlarını ölçmek için dünya çapında uyguladığı yeni test standardıdır.

WLTP’den önce de binek otomobillerin yakıt tüketimi ve CO2 emisyonlarının yanı sıra, kirletici emisyonlarını ölçmek için AB yasalarıyla tanımlanan koşullara göre laboratuvar testleri yapılmaktaydı.

Yeni Avrupa Sürüş Çevrimi (NEDC) adı verilen bu laboratuvar testleri, 1980'lerde tasarlanmış ve 1992 yılında yürürlüğe girmişti. Ancak yıllar içinde otomobillerde kullanılan teknolojilerin, sürüş koşullarının ve kişisel sürüş alışkanlıklarının değişmesi sonucu AB, yeni koşullara uygun olan WLTP’yi geliştirmiştir.

NEDC mi WLTP mi?

NEDC

Teorik bir sürüş profilini esas alan NEDC testleri, iki ayrı bölümden oluşur.

Daha çok şehir içi sürüşüne dayanan ilk bölümdeki simülasyon 13 dakika sürer ve genelde dur-kalk’ları içeren bir sürüş tekniğine dayanır.

İkini bölümde ise 120 km/saat hıza ulaşılan bir şehir dışı sürüş profili temel alınır.

(2 faz: %66 şehir içi, %34 şehir dışı).

NEDC laboratuvar testinden elde edilen değerler, otomobillerin aynı test şartlarında elde edilen test sonuçlarının birbirleri ile kıyaslanması için temel olarak kullanılmıştır.

Ancak, gerçek hayattaki sürüş profillerine uzaklığı nedeniyle, müşteri şikayetleriyle çok sık karşılaşılmaktadır.

WLTP

WLTP testlerinde, anketlerle elde edilmiş küresel araştırma sonuçlarının esas alındığı, düşük, orta, yüksek ve çok yüksek olmak üzere dört ayrı sürüş profili kullanılır.

(4 dinamik faz: %52 şehir içi, %48 şehir dışı).

Her sürüş profili, günlük sürüş stillerini yansıtan farklı hızlanma, yavaşlama ve duraklama kriterlerini içerir.

WLTP ortalama değerler yerine, benzer otomobil modelleri için mevcut olan seçenekleri yansıtan en iyi ve en kötü değerlerin tüketicilere gösterilmesini sağlar.

Konu Çevrecilikse Standartlarımız Çok Yüksek

Honda olarak yıllar içinde çevrecilik kriterlerimizi hep ileriye taşıdık. Bu yüzden, kriter ve değerlerimizi ölçecek testlerin gelişimini her zaman destekliyoruz.

Gündelik hayatı çok daha iyi yansıtacak WLTP standartlarıyla hem kendi adımıza hem de insanlık adına geleceğe umutla bakıyoruz.

 

RDE (Gerçek Sürüş Emisyonları Testi)

Gerçek Sürüş Emisyonları (RDE) Testi, gerçek sürüş esnasında araçların yaydığı NOx gibi kirleticileri ölçer.

RDE, WLTP laboratuvar testinin yerini almaz, ancak onu tamamlar. RDE, araçların yol koşullarında gerçek emisyon kontrolünü sağlamaktadır. Avrupa, otomobil emisyonlarının test edilmesinde önemli bir sıçramayı işaret eden bu yol testini başlatan dünyadaki ilk bölgedir.

RDE Testleri Pratikte Nasıl Yapılır?

RDE testi boyunca, otomobiller kamuya açık yollarda ve farklı koşullar altında kullanılmaktadır. Araca monte edilen özel ekipman, NOx gibi kirleticiler için yasal sınırların aşılmadığını doğrulamak için veri toplar.

 

Test edilen koşullar:

• Düşük ve yüksek rakımlar
• Yıl boyunca değişken sıcaklıklar
• İlave taşıt yükü
• Rampa yukarı ve aşağı sürüş
• Şehir içi yollar (düşük hız)
• Kırsal yollar (orta hız)
• Otoyollar (yüksek hız)