BAYİLER

Orijinal Ürün Garantisi

HONDA OTOMOBİL GARANTİSİ

1. Honda Garanti Süresi: Aracın teslim tarihinden itibaren başlar, 3 yıl veya 100.000 km´dir; hangisi önce dolarsa biter. Ancak, aracın yasal garanti süresi, teslim tarihinden itibaren 2 yıl veya 60.000 km’dir (hangisi önce dolarsa biter). Tüketicinin, TKHK’dan doğan aracın ayıpsız misli ile değiştirilmesi, bedel iadesi ve ayıp oranında bedel indirimi gibi seçimlik hakları, 2 yıl veya 60.000 km (hangisi önce dolarsa biter) yasal garanti süresinde geçerlidir. Yasal garanti süresinden sonra, Honda garanti süresi sonuna kadar tüketicinin aşağıdaki şartlarda sadece onarım hakkı bulunmaktadır. 

Honda garanti süresi; taksi, kiralık araç, sürücü kursu araçlarında ve ticari şirket araçlarında ise teslim tarihinden itibaren 2 yıl veya 60.000 km´dir (Önce hangisi dolarsa). Pert olan araçların garantisi pert olduğu tarih itibariyle biter. 

2. Garanti Kapsamı: Aracın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı belirtilen şartlar gereğince firmamızın garantisi kapsamındadır. Aracın garanti süresi içerisinde malzeme, işçilik veya montaj hatasından dolayı arızalanması halinde; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılacaktır. Honda Yetkili Servisi tespiti doğrultusunda tamirat şeklinde veya tamiratın mümkün olmaması durumunda parça değiştirilerek gerçekleştirilecektir. Garanti kapsamında tamir edilen ya da değiştirilen parçalar ise sadece aracın kalan garanti süresi içinde garanti kapsamına alınabilir. Çıkan parçalar, daha sonra firmamızın malı olur. Ek olarak araca üretim sonrasında takılan orijinal aksesuarlar aracın garantisi dışındadır. 

Aracınıza Honda Yetkili Servislerince, Honda Türkiye A.Ş. tarafından onaylanmış LPG sistemi montajının yapılması halinde, aracınızın garantisi devam edecektir. Ancak, LPG sisteminden veya yakıtından dolayı aracınızda oluşacak arızalar ve LPG sistemi garanti kapsamında değildir.

3. Tamir Süresi: Garanti kapsamında onarım yapılması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Aracın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre, araca ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda aracın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısından birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Garanti onarımlarında, aracın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilmemesi halinde, imalatçı veya ithalatçı aracın tamiri tamamlanıncaya kadar benzer özelliklere sahip başka bir aracı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır. 

Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen aracın; 

A. Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde; en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların araçtan yararlanamamayı sürekli kılması, 

B. Tamiri için gereken azami sürenin aşılması, 

C. Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısından birinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün olmadığının belirlenmesi durumlarında, aracın teslim tarihinden itibaren 2 yıl veya 60.000 km (hangisi önce dolarsa biter) yasal garanti süresi içerisinde, tüketici aracın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir. 

Bakım ve onarımlarda orijinal parça kullanılmaması sebebi ile oluşan sorun, uyumsuzluk ve arızalar, bu parçaları uygulayan kurum ve kişilerin sorumluluğunda olup garanti kapsamında değildir. 

Araç Kullanım Kılavuzu’nda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır. 

4. Garanti Kapsamına Girmeyen Durumlar 

• Honda boya standartları içerisindeki boya kalınlığı üretim hatası olarak değerlendirilemez. Ürünün bölgesel olarak boya kalınlıklarında farklılıklar bulunmaktadır; bu farklar üretim hatası olarak değerlendirilemez. Honda araçlarında boya kalınlığı standardı 300 mikron’a kadardır. Aracın gövde plastik parçaları (tamponlar, çıtalar, kapı kolları, aynalar vs.) ile metal parçaları arasında boya ton farkı olabilir. Bu durum üretim hatası olarak değerlendirilemez. 

• Firmamızın dağıtımını ve/veya üretimini yapmadığı araçlardaki arızalar, • Garanti süresinden sonra oluşan arızalar, • Kullanım Kılavuzu’nda tavsiye edilen periyodik bakımların (günlük bakım, periyodik bakımlar, parçaların periyodik değişimi vs.) yapılmamış olması veya firmamız tarafından belirlenmiş yetkili bayi servis merkezleri dışındaki yerlerde bakım, ayar ya da tamir görmesi sonucu oluşabilecek arızalar, 

• Kullanma Kılavuzu’nda belirtilen nitelikte olmayan yağ, yakıt, hidrolik ve diğer sıvıların (motor yağı, şanzıman yağı, diferansiyel yağı, fren hidroliği, radyatör sıvısı, yakıt vs.) kullanımından kaynaklanan arızalar, 

• Firmamızın onaylamadığı modifikasyonlar ve aksesuarlar, 

• Akülerin periyodik bakımların eksik olması sebebi ile test edilmemesi durumları, 

• Yarışma veya ralli gibi nedenlerden ötürü aracın aşırı zorlanması, uygun olmayan yol şartlarında kullanılması, 

• Deprem, fırtına, sel, dolu, çığ, heyelan, yangın gibi doğal afetlerden kaynaklanan sorunlar, 

• Duman, kimyasal sıvılar, asit yağmurları, ilaçlar, kuş pislikleri, böcek ölüsü, hayvan kanı, deniz suyu ve tuzu, yol tuzlarından kaynaklanan boya ve nikelaj sorunları, 

• Aracın boya veya nikelaj kaplı kısımlarının uzun süre temizlenmemesi ya da toz, çamur, egzoz gazı vb. etmenler neticesinde oluşan boya bozulması, sararma, paslanma ve oksitlenmeler, 

• Üreticinin uygun gördüğü standart üretimi dışında ilave olarak talep edilebilecek donanım, parça, boya, cila, yalıtım vb. gibi ek işlemler, sürüş sırasında aracın üzerine gelen sert yabancı materyallerin oluşturduğu hasarlar (cam kırılması, boya atması, radyatör veya kondansör delinmesi, far camı, sinyal camı, sis camı kırılması vb.), 

• Kullanıcının günlük bakımları uygulamaması sonucunda yağ, soğutucu, hidrolik seviyelerinin normal düzeyde olmamasından kaynaklanan arızalar, 

• Kaporta, cam, plastik aksamda dış etken ile oluşan çatlak, kırık, çizilme, ezilme vb. hasarlar, 

• Kaza, taş çarpması, çizilmesi, ezik, kasise çarpma, çukura düşme ve yol bozukluğu gibi harici etkiler ile oluşabilecek bozulma ve yıpranmalar; - Ön ve arka düzen parçaları, - Lastik, - Düşük lastik basıncı ile sürüş, - Süspansiyon geometrisi arıza ve ayarsızlıkları, 

• Aracın uygun olmayan oto şampuanı, kimyasal temizleyiciler veya fırça ve bezlerle yıkanması neticesinde oluşan boya ve kaporta problemleri, 

• Aşırı basınçlı, aşırı sıcak veya soğuk su gibi sıvılarla yapılan yıkamalar nedeniyle oluşan arızalar (boyada deformasyon, kaplama kalkması veya deforme olması, fitil, contaların deformasyonu vb.),

• Parlatıcı, koruyucu, koku giderici vs gibi amaçlarla kullanılan silikon, parfüm vb. maddelerin kullanımından kaynaklanan;
- Aracın kumaş veya iç kaplamalarındaki yüzey bozulmaları, - Deri veya vinil yüzey ve kaplamalarda çatlak, kırık ve deformasyonlar,
- Renk değişimi, buruşma, kabarma, soyulma, deformasyon vb, 

• Yakıt kaynaklı olarak; motor, yakıt hatları, filtreleri, şamandıraları, yakıt pompası, egzoz sistemi, katalitik konvertör veya sensör arızaları, 

• Sürücü ihmal ve kusurundan kaynaklanan arızalar, 

• Aracın hatalı kullanılması sonucu oluşabilecek arızalar, 

• Debriyaj baskı ve balatası; seyir halinde sürekli debriyaja basmak veya ayağı sürekli debriyaj pedalı üzerinde tutmak, kar ve çamurda veya yokuşta zorlama, patinaj çekmek, sürüş esnasında el freni çekmek, sık sık vites değişikliği şeklinde aracın zorlanması sonucu oluşan arızalar, 

• Sarf malzemeler,

• Kornanın uzun süreli basılı tutulması ile oluşan arızalar,

• Motor yağı, motor soğutma suyu, şanzıman, diferansiyel yağı ve yakıta her türlü katkı maddeleri ilave edilmesi sonucu oluşan arızalar,

• Aracın alışma periyodu olan ilk 1000 km içerisinde fren, motor gibi aksamların aşırı zorlanmasından kaynaklanan arızalar,

• Kilometre sayacının değiştirilerek gerekli kaydın yapılmadığı veya gerçek kilometrenin belirlenemediği araçlar,

• Aracın çalışmasına bağlı gürültü ve titreşimler garanti kapsamında değildir.

5. Karşılanmayan Masraflar

• Normal kullanım sonucu zamanla aşınan parçalar, periyodik bakımlara ait parça ve işçilik giderleri ile sarf malzemeleri ve temizlik masrafları, debriyaj, baskı ve balatalar, fren diskleri ve balataları, tüm filtreler, kayışlar, akışkanlar, yağlar, bujiler, silecekler, lastikler, akü, bilyalar (rulmanlar), ampuller vb. parçalar garanti kapsamı dışındadır.

• Yetkili Honda servisleri dışında yapılan tamiratlara ait ücretler,

• Kullanımdan kaynaklanan, klima gazı, yağ ve hidroliklerin değiştirilmesi veya ilave edilmesi için gerekli masraflar,

• Aracın uzun süreli kullanılmamasından veya kısa mesafelerde kullanılmasından kaynaklanan problemler (lastik, akü, vb)

• Garanti süresi dolduktan sonra ortaya çıkan arızalar garanti kapsamı içinde değerlendirilmez.

• Bozuk yollarda kullanım sonucu ortaya çıkan şikayetler (ses vb), garanti kapsamında değerlendirilmez.

• Lastik sorunları, lastik üreticisi/temsilcisi firma tarafından incelenir ve firmanın tespitine göre garanti değerlendirmesi yapılır.

6. Kullanıcının Uyması Gereken Kurallar

Rahat ve güvenli bir sürüş için aracınızı Kullanım Kılavuzu’nda belirtildiği şekilde kullanın. Kullanım Kılavuzu’nda tavsiye edilen günlük bakım ve periyodik bakımları mutlaka yapın/ yaptırın.

Aracınıza aşırı yük yüklemeyin. Kullanım Kılavuzu ya da uygunluk belgesinde belirtilen yükleme sınırlamalarını aşmayın. Aşırı yükleme durumunda oluşabilecek sorunlar garanti kapsamında değildir.

7. Garanti Sınırları

Türkiye sınırları içerisinde satılan ve kullanılan araçlar için geçerlidir.

8. Ürün Ekonomik Ömrü

10 yıldır.

9. Üretim Değişiklikleri

Honda Türkiye A.Ş. önceden üretilen ve/veya satılan araçlarda aynı veya benzer değişiklikleri yapma zorunluluğuna maruz kalmadan değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Broşürler, web sayfası ve internette belirtilen ürün, model, donanım vb. görsel aksesuarlar ile teslim edilen araç arasında değişiklikler ve farklılıklar olabilir.

HONDA MOTOSİKLET GARANTİSİ

1. Honda Garanti Süresi: Malzeme ve işçilikle ilgili kusurlar için garanti süresi 2 yıldır.

2. Garanti Genel Şartları: 

​•  Garanti süresi, motosikletin teslim tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır.

• 200 cc ve üzeri motosikletlere, 2 yıl yasal garanti sonrası +2 yıl Honda Motosiklet şartlı onarım garantisi verilir. Geçmişe yönelik bir uygulama yapılmamaktadır. (27 Subat 2014 tarihinden sonra faturası kesilen 200cc ve üzeri motosikletlerde geçerlidir.)

• Motosikletin bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmamızın garanti kapsamındadır.

• Motosikletin garanti süresi içerisinde arızalanması halinde, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Motosikletin tamir süresi en fazla 20 iş günüdür. Bu süre, motosiklete ilişkin arızanın servis istasyonuna, servisin olmaması durumunda, motosikletin satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Arızanın 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde Honda, tamir tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir motosikleti tüketiciye tahsis edecektir.

• Motosikletin garanti süresi içerisinde, gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılacaktır.

• Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen; 
o Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde; en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların motosikletten yararlanamamayı sürekli kılması, 
o Tamir için gereken azami sürenin aşılması,
o Firmamız servis istasyonunun, mevcut olmaması halinde sırayla satıcısı, bayii, acentası temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirini mümkün bulunmadığını belirlenmesi durumlarında, tüketici motosikletin ücretsiz değiştirilmesini bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
o Motosikletin kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır. Garanti Belgesi ile ilgili sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne başvurulabilir.

3. Garanti Kapsamında Olmayan Durumlar: 

Honda Türkiye aşağıdakiler için herhangi bir sorumluluk kabul etmez: 

•  zaman kaybı

• motosikletin kullanılamaması nedeni ile oluşan kayıplar

• nakliye giderleri

• diğer dış etkenler sonucu meydana gelen fiili hasarlar

• motosikletin en yakın yetkili servise ulaşım masrafları

Ayrıca;

• Malzeme ya da üretimdeki kusurlardan kaynaklanmayıp, zamanla ortaya çıkan aşınma, eskime, ömrünü tamamlama vs neticesinde oluşan durumlar ya da zorunlu periyodik / periyodik olmayan bakımlar/tamiratlar neticesinde değişen parçalar:
o Kullanım şartlarına bağlı olarak bu parçalar bakım periyotlarının öncesinde değiştirilmek zorunda olsa dahi garanti kapsamında arıza olarak değerlendirilemezler. Garanti uygulamaları, bozuk yol koşulları, çevre etkileri, trafik koşulları, kullanımdan kaynaklanan aşınma ve yıpranmaları, her  türlü performans denemelerini, yarış, zorlama ve işletme talimatına aykırı hasarlarla ilgili başvuruları kapsamamaktadır.

• Aşağıdakileri kapsayan fakat bunlarla sınırlı olmayan sarf malzemelerin değiştirilmesi:
o bujiler - filtreler
o soğutma suyu - yağlar, hidrolikler
o contalar - hortumlar
o kayışlar, zincirler, balatalar (malzeme yada işçilik açısından kusurlu olduğu belirlenen orijinal Honda parçaları hariç)

• Aşağıdaki durumlardan etkilenen yada hasar gören parçalar ya da aksesuarlar:
o normal aşınma, ömrünü tamamlama, dikkatsizlik sonucu oluşan arızalar, erken aşınma vs durumları (aşırı fren veya debriyaj kullanımı neticesinde erken aşınma vs gibi durumlar)
o hatalı bakım - kötü kullanım
o vandalizm - terör - kötü niyetli kullanım yangın/hırsızlık
o zorunlu / periyodik bakımların yaptırılmaması
o kaza ve/veya çarpışma, düşme doğal felaketler, diğer doğa olayları neticesinde ortaya çıkan arızalar, hasarlar (yağmur, dolu, sel, deprem vs)
o herhangi bir parçada izinsiz olarak değişiklik yapılması
o uygun olmayan ekleme ya da parça kullanılması parçaların, tasarlanmadığı bir şekilde kullanımı
o zamanla ortaya çıkan ve motosikletin fonksiyonlarını etkilemeyen, boyalı veya boyasız yüzeylerde, bakalit parçalarda oluşan renk solması gibi görsel durumlar.
o aşırı yükleme veya aşırı zorlanma nedeni ile oluşan arızalar.
o ısı gören parçalarda (egzoz manifoldu gibi) normal olarak oluşan renk değişimleri.
o motosikletin kullanıcı tarafından günlük bakımlarının yapılmaması, yağ sıvı ve sıvılarının tamamlanmaması neticesinde ortaya çıkan arızalar.
o yanlış yakıt, hileli yakıt kullanılması neticesinde ortaya çıkabilecek motor, yakıt sistemi veya egzos ve katalitik konvertör vs arızaları
o uygun olmayan yağ, hidrolik soğutma suyu, diferansiyel yağı vs kullanmı neticesinde ortaya çıkan arızalar. Çevre faktörlerden kaynaklanan (asit yağmuru, yol tuzları, ağaç sıvıları, kimyevi madde serpintileri vs ) motosiklet dış yüzey korozyonlar. Kullanıcı bu tür etkenlere karşı aracının bakımını yapmakla yükümlüdür.

• Honda Türkiye tarafından onaylanmayan bir modifikasyondan kaynaklanan yada bununla ilgili olan arızalar,

• Sadece Yarışlarda" kullanılmak amacıyla tasarlanmış parça ya da kitlerin montajından kaynaklanan ya da bununla ilgili arızalar,

• Aşınma göstergesini geçecek şekilde aşınmış lastikler ya da sadece arazi (off-road) kullanımına yönelik motosikletlerdeki yada

ATV'lerdeki lastikler,

• Aşağıdaki aktiviteler için kullanım; bu durumda garantiler geçersiz olacaktır:
o yarış
o kiralama
o eğitim

Kilometre sayacının, gerçek kilometre belirlenemeyecek şekilde değiştirilmesi veya kilometrenin değiştirilmiş olması; bu tip bir değişiklik garantiyi geçersiz kılacaktır ve ayrıca yasal olarakta suç takibine konu olabilir.

Önemli Not: Tüm yol testleri ve arıza tanımlamaları, yasal hız limitleri içerisinde olacak şekilde, yetkili servisin belirlediği karayolu bölümünde yapılacaktır. Yasal hız limitlerinin dışında motosiklet testi yapılamaz ve Devlet Karayolları dışında motosiklet test edilemez. Yetkili servislerimizden suç teşkil edecek bu gibi taleplerde bulunmamanızı rica ederiz.

4. Kullanıcının Uyması Gereken Kurallar: Honda motosikletinizin bakımını Kullanım Kılavuzunda yer alan Periyodik Bakım Programına göre yetkili Honda servislerinde gerçekleştirilmesi sizin sorumluluğunuzdadır.

• Bakım, motosikletinizin sorunsuz kullanımı için hayati öneme sahiptir. Periyodik bakım programında motosikletinizi normal şekilde kullandığınız var sayılmıştır. Farklı şekilde kullanım daha sık kontrol/bakım yapılmasını ve kimi parçaların daha sık değiştirilmesini gerekli kılacaktır.

• Motosikletinizin bakımı için, periyodik bakımlar da dahil olmak üzere ücret ödemeniz gerekecektir.

• Sizin bakım yaptırmamanızdan yada hatalı bakım yaptırmanızdan kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.

• Bakım gereksiniminizi gerçekleştirebileceğiniz en iyi yer olarak size en yakın yetkili Honda bayi servisini tavsiye ediyoruz. Garanti kapsamında tamir çalışması yapılması gerektiğinde, bunları yetkili Honda bayisinde gerçekleştirmeniz gerekir.

Sizden bakım işlemlerini eksiksiz bir şekilde gerçekleştirdiğinizi gösteren belgeleri yanınızda getirmeniz istenebilir. Bu belgeler aşağıdakilerden oluşabilir:

• Servis tarihini ve yapılan çalışmayı gösteren iş emir kaydı. İş emirlerinin, motosikletinizin bakımını yapmaya yetkili kişi tarafından imzalanmış yada kaşelenmiş olması gerekir.

• Zorunlu periyodik bakımlarla ilgili ayrıntılı bilgi veren iş emirlerinin/faturaların kopyaları.

Not: Motosikletinizin sizden sonraki sahibine yardımcı olmak amacıyla iş emri/faturalarınızı saklayın.