BAYİLER
CBR 1000RR Fireblade SP PERFORMANS
PERFORMANS
BAYİLER
KUSURSUZ STABİLİTE
ÜSTÜN PERFORMANS
BAYİLER
TÜM TEKNİK ÖZELLİKLERİ
OLAĞANÜSTÜ YÖNLENDİRME HİSSİ
BAYİLER

195 kg ağırlık ve 8 kW güç yükseltme ile artık 14 kg daha hafif bir motosiklet olan Fireblade’in fiziksel kullanımı da dönüştürüldü. Eğim ve iz açıklığı 23°/96 mm olarak kaldı, ancak çift kirişli, içi boş dökme alüminyum şasinin sağlamlık dengesi, olağanüstü yönlendirme hissi, yanıtı ve stabilitesi ile çok daha hoş bir kullanım sağlamak için önemli ölçüde ayarlandı. 

İnceltilen şasi duvarları motosikleti 500 gr hafifletirken, çapraz sağlamlık aynı kalırken, şasi burulma düzleminde %10 daha esnektir. Böylece daha hızlı yanıt veren bir şasi sağlar. Ataletin sapma momenti %15, dönme momenti ise %10 oranında düşürülmüştür. Honda Elektronik Gidon Sönümleyici (HESD) ise stabiliteyi kusursuzca korur.

Şasideki değişiklikleri tamamlamak için, alüminyum Unit Pro-Link salıncak kolunun hibrit yapısının her kesitinin kalınlığı ayarlanmıştır. Böylece çapraz sağlamlık korunur ve burulma direnci artırılırken ağırlık 100 gr azaltılmıştır. 

Dökme alüminyum alt şasi de yeniden tasarlanmıştır. Kütle konsantrasyonuna ve dolayısıyla artan çeviklikle nötr kullanım hissine katkıda bulunan daha ince yapısı hem çok daha sert hem de 800 gr daha hafiftir.

Daha yüksek bir konuma yerleştirilen yakıt deposunun (ve yakıtın) ağırlığı, motosikletin kullanımında önemli bir rol oynar. Honda, seri üretimde bir diğer ilki başararak Fireblade SP için kompakt, 16L titanyum yakıt deposu geliştirdi. Oldukça derin bir çizim süreciyle üretilen model, muadili olan çelik tasarımdan 1,3 kg daha hafiftir ve kütle konsantrasyonuna ve atalet momentinin düşürülmesine katkıda bulunur. 

Brembo dört pistonlu monoblok radyal monteli fren kaliperleri, yeni geliştirilen yüksek sürtünme katsayılı fren balataları kullanır. Bu balatalar, yüksek sıcaklıklarda standart balatalara göre daha iyi performans parametresine sahiptir ve agresif sürüş için uygundur.